1953-ban egy kis laborban a kaliforniai San Diegoban a Rocket Chemical Vállalat vegyészei, három fős csapatban hozzáláttak a rozsda-megelőző oldószerek és zsírtalanítók sorozatának létrehozásához, amelyeket a repülőgépiparban is használnak.
40 kísérletre volt szükségük ahhoz, hogy a vízkiszorító képletük működőképes legyen, de a 40. próbálkozásra végre sikerült. Megszületett a WD-40. A WD-40 jelentése vízkiszorítás, 40. képlet. Ez a név egyenesen abból a laboratóriumi könyvből származik, amelyet a terméket fejlesztő vegyész használt.
Az első vállalat, amely a WD-40-et kereskedelmi forgalomban használta, a Convair, amely egy repülőgép-ipari vállalkozó volt, és arra használta a WD-40-et, hogy megvédje az Atlas rakéta külső burkát a rozsdától és a korróziótól. A termék annyira jól működött, hogy több alkalmazott WD-40 dobozokat csempészett ki az üzemből az ételhordójában.
Néhány évvel később a Rocket Chemical Company alapítója és elnöke, Norm Larsen kísérletezett azzal, hogy a WD-40-et aeroszolos dobozokba helyezzék, azzal érvelve, hogy a fogyasztók otthoni műhelyeikben és garázsaikban is találhatnak felhasználást a termékre.
1953
A Rocket Chemical Company-t Norman B. Larsen, Gordon Dawson és John B. Gregory alapítja 1953. szeptember 23-án.
1957
Cy Irving vállalja a Rocket Chemical Vállalat elnökének szerepét.
1958
A WD-40 először a kaliforniai San Diegóban jelenik meg az üzletek polcain.
1960
A cég mérete közel megduplázódik, hét emberre nő, akik átlagosan napi 45 esetet adnak el autóik csomagtartóitól a San Diego térségében található hardver- és sportáruházakig.
1961
Az első teljes teherautó-megrendelés a WD-40-hez teljesül, hogy kielégítse a Carla hurrikán áldozatainak katasztrófa-szükségleteit az Egyesült Államok-öböl partvidékén. Árvíz és eső által károsított járművek és felszerelések helyreállítására használják.
1969
John S. Barry-t nevezik ki a WD-40 Company elnökévé és vezérigazgatójává, és átnevezi a céget egyetlen terméke, a WD-40 után.
1973
A WD-40 Company tőzsdére lép, és tőzsdén jegyzik. A tőzsdei árfolyam a jegyzés első napján 61% -kal emelkedik.
1983
Az értékesítés eléri az 50,2 millió dollárt. Sok vállalat hasonló termékeket próbál piacra dobni, némelyik olyan messzire megy, hogy lemásolja a jellegzetes kék és sárga dobozt a piros kupakkal. Vállalati tagok: 38
1990
Gerald Schliefet nevezik ki a WD-40 Company elnökévé és operatív vezetőjévé. Később kinevezik vezérigazgatóvá.
1993
A WD-40 Company 40. évfordulóját azzal ünnepli, hogy megdöntötte a 100 millió dolláros eladási rekordját. A társaság a tőzsdén is a 10 legjövedelmezőbb vállalat közé tartozik NASDAQ néven.
1997
Garry O. Ridge-et nevezik ki a WD-40 Company elnökévé és vezérigazgatójává.
2001
A WD-40 Company felveszi a globális háztartási márkákat a márkák portfóliójába. Az X-14®, 2000 Flushes® és a Carpet Fresh® hozzáadásával a WD-40 Company vezető szerepet tölt be a háztartási tisztító- és karbantartási termékek terén. Vállalat tagjai: 227
2003
Megindul a 3-IN-ONE Professional vonal. A WD-40 Big Blast® kannát az Egyesült Államokban mutatják be, széles területű szórófejjel, amely nagy területeken gyorsan és hatékonyan juttatja el a WD-40 univerzális spray terméket.
2004
A WD-40 Company felvásárolja az 1001®-et, az Egyesült Királyság vezető szőnyegtisztító termékeinek márkáját. Ezenkívül kibővíti 3-IN-ONE Professional termékcsaládját egy nagy teherbírású tisztító zsírtalanító, egy motorindító és egy nagy teljesítményű kenőanyag bevezetésével.
2005
A WD-40 Company bemutatja a WD-40 Smart Straw®-ot, amely tartósan rögzített fújófejjel rendelkezik. Ez az új Smart Straw sprayt két úton használhatják ™: széles szórásként a fújófejjel lefelé és sugárban a szórófejjel felfelé. A Smart Straw megoldja a WD-40 termékek első számú panaszát is: a szórófej elvesztését. A 3-IN-ONE Professional vonal kibővül a száraz kenőanyag bevezetésével, amely minden típusú felületet megken és véd, anélkül, hogy olajos maradványokat hagyna maga után. A Spot Shot azonnali szőnyegfolt-eltávolítót egy kényelmes ravaszos spray-palackként hozzák nyilvánosságra.
2008
A WD-40 Company átalakítja legnépszerűbb méretű WD-40 univerzális spray termékdobozait Smart Straw szállítórendszerré. A WD-40 Többfelhasználós termék 2000 felhasználásának hivatalos listája először jelenik meg, a WD-40 Rajongói Klub tagjainak köszönhetően. A Spot Shot két új kiváltó terméket mutat be: a Spot Shot azonnali szőnyegfolt és szageltávolítót, valamint a Spot Shot Pet-et.
2009
A WD-40 Company bemutatja a WD-40 Trigger Pro® terméket, amely nem aeroszolos termék, azonos WD-40 formulával az ipari fogyasztók számára. A WD-40 Company bemutatja a BLUE WORKS® márkát. A BLUE WORKS egy speciális karbantartási termékcsalád, amelyet kizárólag ipari felhasználók számára terveztek, olyan formulákkal, amelyek felülmúlják az ipari szabvány tesztelését.
2011
A BLUE WORKS márka bevezetésének betekintéseit kamatoztatva a WD-40 Company bemutatja a WD-40® Specialist®-ot, a WD-40 márkanév alatt a kategóriában legjobb speciális termékek sorozatát, amely a kereskedelem szakembereinek szól. A kezdeti termékcsalád tartalmaz egy vízálló szilikon kenőanyagot, fehér lítiumzsírt és rozsdamentesítő áthatoló spray-t, amelyek a Blu Torch ™ technológiát tartalmazzák, amely a szintetikus adalékanyagok saját keveréke. Vállalat tagjai: 334
2012
A WD-40 Company megalapítja a WD-40 BIKE Company márkát, amely kizárólag a kerékpározásra jellemző karbantartási termékekre összpontosít. A WD-40® BIKE nagyteljesítményű karbantartási termékcsalád számos terméket kínál, beleértve a nedves és száraz láncú kenőanyagokat, a nagy teherbírású zsírtalanítót, a habzó kerékpármosót és a vázvédőt.
2013
A WD-40 vállalat ünnepli 60. évfordulóját. A WD-40 Specialist termékcsalád nyolc termékre bővült. Öt további termékkel bővült, köztük a Rozsdaeltávolító, a Hosszú távú korróziógátló; Porálló száraz kenőanyag, a Motor zsírtalanító és elektromos érintkező tisztító spray. A WD-40 Specialist sikerével a WD-40 Company úgy dönt, hogy megszünteti a BLUE WORKS márka gyártását, kihasználva a legfontosabb tanulságokat és felhasználva azokat.
2014
A WD-40 Company megszerzi a GT85-öt, egy többfunkciós kerékpár-karbantartó terméket, amelyet elsősorban az Egyesült Királyságban értékesítenek.
2015
A WD-40 Company bemutatja a WD-40 EZ-REACH Flexible Straw ™ -ot az Egyesült Államokban. Csatolt 8 ”-es rugalmas szívószállal, amely hajlítható és megtartja formáját, elérheti az elérhetetlent: szűk vízvezeték-tereket, motorblokkok mögötti részeket, nehezen hozzáférhető csuklópántokat, hengereket és egyebeket.
2016
2016-ban a WD-40 Company a gravitációt is megragasztja a WD-40® Specialist® Spray-vel, ami egy stabil kenőanyag. Csepegésmentes formulával, amely a permetezés helyén marad, 12x hosszabb ideig tartó kenést biztosít a függőleges felületeken és a mozgó részeken. Vállalat tagjai: 445
2016
Később, 2016-ban, négy új nagy teljesítményű zsír csatlakozik a WD-40 Specialist családhoz. Fejlett, ipari szilárdságú technológiájuk képes kezelni a magas hőmérsékleti, nyomás- és nedvességtartalmú kihívásokat, miközben lehetővé teszi számukra a munkahelyi cserét a keresztszennyeződés következményei nélkül.
© 2025 WD-40 Company.
Minden jog fenntartva