matomo

6 tipp, amivel újjá varázsolható a bicikli!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
loading...Loading...

Egy új bicikli akár több százezres tétel is lehet. Nyilvánvalóan nem szeretnénk minden bicikli szezon előtt ennyit költeni! Ha Te is szeretnél spórolni, akkor olvass tovább!

 

A bicikli karbantartásának lépései

1. Tisztítás

Az első lépés minden esetben a bicikli tisztítása. Ha nem jártál előtte nagyon durva, sáros terepen, akkor elegendő lehet egy sima, mosószeres víz és egy szivacs, hogy szépen áttöröld a kerékpárt.

Azonban, ha előtte olyan helyen kerékpároztál, ahol sáros volt az út, az odatapadt darabokat mosás előtt érdemes egy puhább sörtéjű kefével eltávolítani. Próbáld meg minél finomabban dörzsölni, hogy óvd bicikli festését.

 

2. Ellenőrizd a fékeket

Jelenleg a kerékpárokat leginkább perem- vagy tárcsafékekkel árulják. A peremfékek esetében (ez általában a hagyományos fék) akaszd ki a bowdent és törölgesd át egy száraz ruhával. Ezután érdemes bekenni WD-40-nel, majd óvatosan vezesd vissza a vezetéket a bowdenházba.

A fékpofákra is érdemes egy pillantást vetni. Ha már elkoptak, akkor egy imbuszcsavar segítségével csavard le őket és cseréld ki egy újabbra. Ezután jön a finomhangolás: a fék behúzásával gondosan állítsd be, hogy a fék pont ráfeküdjön a felni felületére.

 

3. Csekkold a bicikli kerekeit

Emeld meg a kerékpár egyik oldalát és pörgesd meg a kereket. Figyeld, hogy nem akad-e meg valahol, illetve hogy nincs-e benne nyolcas. Ha igen, akkor érdemes leszerelni és centíroztatni – ezt bármilyen szaküzletben elvégzik. Ellenkező esetben a rá nehezedő súlytól a kerék kilengése egyre nagyobb lesz, így hamar tönkremegy a felni.

Ezután szereld le a kerekeket és fújd fel őket, majd nedvesítsd be mindenhol és figyeld meg, nem ereszt-e. Ha igen, akkor szükség lesz a belső cseréjére is.

Szerencsésebb esetben sehol sem keletkeznek buborékok, így a kereket visszaszerelheted. Azonban ügyelj arra, hogy a procedúra után mindig töröld szárazra, hogy elejét vedd a rozsdásodásnak.

A téli pihenő alatt általában leeresztenek a kerekek, így ne ijedj meg, ha a tárolóba lépve lapos gumival találkozol – ez nem jelenti azt, hogy a kerék lyukas.

Mikor felfújod a bicikli kerekét, ügyelj az optimális nyomásra.

  • Gyerekkerékpárok esetén 1,5-2,5 bar
  • city és mountain bike-ok esetében 2,5-3,5 bar
  • trekking bicikliknél 4-5 bar
  • országúti kerékpárnál pedig 6 bar fölött

4. Húzd meg alaposan a csavarokat

Bár kicsit pepecselős munkának tűnhet, de semmiképp sem érdemes kihagyni. Nézd végig a csavarokat és ahol szükséges, ott húzd meg őket. Azonban figyelj arra, hogy ne feszítsd őket túl, hiszen egyrészt eltörhet a menet, másrészt, ha belerozsdásodik, nagyon nehéz lesz szétszerelni.

 

5. Ellenőrizd a kerékpár hajtóművét

Ismét emeld meg a bicikli egyik oldalát (a legegyszerűbb, ha segítséget kérsz) és hajtsd meg a pedált, hogy lásd az áttételt. Rozsdás lánc vagy rossz váltás esetén a hajtás közben fújd be WD-40-nel mind a láncot, mind a fogaskerekeket és a váltó részt.

 

6. Gátold meg a korróziót!

Mikor végeztél, egy WD-40-nel átitatott ruhadarabbal gyengéden dörzsöld végig a bicikli vázát is, az ülés alatti részre is kiemelten odafigyelve. Így megelőzheted a rozsdásodást.

 

Ha úgy érzed, hogy egy kis segítségre van szükséged, nézd meg ezt a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=S7Jc_cnJ5Xg

 

Hasznosnak találtad a cikket? Kérjük, oszd meg, hogy a többi kerékpáros is láthassa!

 

Kapcsolat

Meteor CEE H-2461 Tárnok, Pacsirtamező u. 2. Hungary

© 2019 WD-40 Company