Daniella Seres
szeptember 5, 2022
Mielőtt megvizsgálnánk, hogyan kell kicserélni az autó légszűrőjét, meg kell értenünk, hogy az autó motorja által beszívott levegőt az üzemanyaggal kell összekeverni a megfelelő térfogatarány kialakításához. Mivel elengedhetetlen, hogy szennyeződések kerüljenek a motor égéstermébe, mindig van egy szívólevegő-szűrő, amely közvetlenül a szívócső előtt ( a dízel- és turbódízel autóknál a debiméter előtt) helyezkedik el. A legtöbb autóban speciális, harmonika szerkezetű papírszűrőket használnak, amelyek jelentősen megnövelik a szűrőfelületet.
A jó minőségű szűrőt a színéről lehet felismerni. Ha sárgás (és nem fehér), az azt jelenti, hogy olyan műgyantával impregnálták, amely nem engedi, hogy a szűrőpapír vizet vagy különböző vegyi anyagokat szívjon magába. Vannak olajjal átitatott pamutszűrők is, amelyek a szokásosnál nagyobb hatékonyságot tesznek lehetővé.
Ezeket általában különösen nagy teljesítményű autókban használják.
Természetesen a szűrés során fokozatosan lerakódnak idegen testek a szűrőn, ami idővel csökkenti az átjutó levegő mennyiségét, ami motorhibát eredményez. A szűrőgyártók azt javasolják, hogy legalább évente egyszer cseréld ki autód légszűrőjét. Az autógyártók sokkal ritkábban javasolják a cserét. Az átlagos ajánlások 30 000 km-ként vagy kétévente egyszeri cserére vonatkoznak.
Miután megtaláltad a szűrőt tartalmazó dobozt (általában magasabban van, bár néha a motorburkolat elrejti, de mindig viszonylag könnyen elérhető), célszerű a doboz külsejét kefével vagy sűrített levegővel megtisztítani, hogy a szűrőcsere műveletei során a motorból ne kerüljön vissza szennyeződés a belsejébe.
A szűrődoboz kétféle zárással szerelhető fel: csavarokkal vagy rugós kampókkal. Az első esetben lazítsd meg a csavarokat és távolítsd el őket (a könnyebbség érdekében használj WD-40 multifunkciós terméket). A második esetben oldd ki a kampókat. Emeld fel a fedelet, amelyhez a levegőbeömlő cső csatlakozik, és tedd szabaddá a szűrőt. Óvatosan emeld fel, és vedd ki. Előfordul, hogy a szűrő tömítése a széle mentén beragad, ami megnehezíti az eltávolítását: csavarhúzóval lazítgasd a széle mentén, amíg teljesen le nem válik.
A szűrőrekesz belsejét alaposan meg kell tisztítani, hogy eltávolíts minden maradékot. Ezt porszívóval vagy sűrített levegős pisztollyal lehet elvégezni. Sűrített levegő használata esetén célszerű a doboz motor felé nyíló nyílását egy ruhával letakarni, hogy a törmelék ne kerüljön be a motorba. A dízel vagy turbódízel autóknál azért is szükséges az elzárás, mert közvetlenül a szűrő után található a “debiméter”, azaz a levegőáramlásmérő, amely az elektronikus vezérlőegységhez csatlakozik. Mivel ez egy nagyon érzékeny és kényes alkatrész, nem szabad kitenni a sűrített levegő heves fújásának.
Az új szűrőt most már be lehet helyezni a dobozba, ügyelve arra, hogy a papír “harmonika” ne deformálódjon és ne nyomódjon össze. A szűrők általában egy nyíllal vannak jelölve, amely a levegő áramlásának irányát jelzi. A szűrő szélén egy tömítés található, amelyet gondosan a doboz széléhez kell illeszteni. Ennek helyes elhelyezése alapvető fontosságú, hogy a szűrőn kívül más levegő ne juthasson be a dobozba. A nagyon nagy szűrőknél a tömítés mentén ragasztógyöngyök lehetnek, amelyek segítenek a szűrőt szorosan a helyén tartani.
A szűrő behelyezése után tedd vissza a fedelet a dobozra, és rögzítsd a helyére a csavarokkal vagy kampókkal. Egy spricc WD-40 Univerzális Spray-vel való megfröccsentés a lezárás után, segít tisztán és tökéletes üzemképesen tartani őket a következő munkához. A régi szűrőt az általános hulladékkal együtt lehet kidobni.
Mint már említettük, a dízelautókban van egy légáramlásmérő, amely a beáramló levegő tömegét méri. Ez egy rendkívül érzékeny és kényes műszer, amelyet nem szabad megfelelő felszerelés nélkül tisztítani. Előfordulhat azonban, hogy bizonyos kilométerszám után meg kell tisztítani. Ez úgy történik, hogy eltávolítjuk a hüvelyt, amelybe az érzékelőt behelyezzük, és kihúzzuk a csatlakozót a központi vezérlőegységből. Helyezd függőlegesen a tartályt, és spricceld le néhányszor (bizonyos távolságból és kis erővel) egy speciális oldószeres folyadékkal, majd hagyd tökéletesen megszáradni, mielőtt összeszerelnéd. A legjobb megoldás, ha ezt a műveletet egy megfelelően felszerelt műhelyben végezteted el.
Felelősségi nyilatkozat
A WD-40 termékeinek bemutatott és ismertetett felhasználási módjait a felhasználók szolgáltatták a WD-40 vállalat számára. Ezeket a felhasználási lehetőségeket a WD-40 vállalat nem tesztelte és nem is képezik a WD-40 vállalat hivatalos felhasználási ajánlásait. A WD-40 vállalat termékeinek használatakor, kérjük mindig hallgasson a józan észre! Mindig kövesse a használati utasítást és mindig tartsa szem előtt a csomagoláson feltüntetett figyelmeztetéseket!
© 2025 WD-40 Company.
Minden jog fenntartva