Daniella Seres
június 21, 2022
Mielőtt a talajmaró karbantartásáról beszélnénk, fontos elmondani, hogy bár a különböző modellek között vannak különbségek, ez a gép szabványos felépítésű. Két hosszú, állítható magasságú fogantyúval vezérlik az előremenő mozgást és a kések forgását. A belső égésű motor egy tengelyt hajt, amelyre kések vannak felszerelve, néha két kerékkel, amelyek megkönnyítik a mozgást. A pengék végén gyakran két biztonsági tárcsa található a kezelő védelmére. Hátul (a végén, ahol a fogantyúk vannak) egy fékként működő, a talajba süllyedő, az előrehaladást megakadályozó rostrum található, elöl pedig néha egy kis kerék, amely megkönnyíti a kormányrúd vezetését.
Egy másik, a rotációs talajmaróhoz hasonló gép a motoros kultivátor. A két gép közötti különbség a kések elhelyezésében rejlik, amelyek a rotációs talajművelőnél a kerekek helyén a hajtótengelyre vannak szerelve, míg a motorkultivátorban süllyesztett helyzetben vannak, és a jármű mindig a kerekein áll.
Minden munka végén minden alkatrészt nagyon alaposan meg kell tisztítani. A penge területe és a hátsó rostrum sugármosóval mosható, míg a többi alkatrész normál módon, autómosószerrel tisztítható. Ne feledd, hogy mosás előtt hagyd lehűlni a motort, mivel az megsérülhet, ha forrón vizes lesz.
Ha a talaj és egyéb maradványok eltávolításra kerültek, és a gép száraz, a pengék eltávolíthatók és elvégezhető a kenés. Különös figyelmet kell fordítani a kések tengelyeinek kenésére, a hajtótengelyek hosszú (általában hatszögletű) hornyában. A kenést WD-40 Univerzális Spray termékkel lehet elvégezni. A szezon végén, mielőtt télire elraktározod a rotációs kapát, a kenést a legjobb a WD-40 Nagy teljesítményű PTFE kenőanyaggal elvégezni. A lapátokat (és a végtárcsákat) meg kell vizsgálni a kövekkel való ütközés okozta deformálódás szempontjából. A lapátok szétszerelhetők a tengelyhez rögzítő csavarok meglazításával, és csiszológéppel vagy csiszolókoronggal kisimíthatók.
Az egyéb hasznos kenési műveletek, amelyeket mindig a feltüntetett termékekkel kell elvégezni, a következőkre vonatkoznak:
– a rostrum reteszelési és beállítási rendszerét;
– a fogantyúk magasságának beállítására szolgáló csuklók;
– a fogantyúkat rögzítő csapok, amelyeken a gépet előrefelé mozgató fogantyúk vannak rögzítve;
– a váltókar csuklóját;
– a gázpedál és a tengelykapcsoló kábeleit
A motort minden munkavégzés után gondosan meg kell tisztítani, hogy a működés közben felszálló port eltávolítsuk.
A következőket kell megvizsgálni:
– Légszűrő: sűrített levegővel tisztítsd meg, vagy ha olajfürdőben van, öblítsd át gázolajjal, és cseréld ki az olajat.
– Motorolaj: ezt 50 üzemóránként kell cserélni (lásd a kezelési útmutatót).
– Gyújtógyertya: rendszeresen tisztítd meg a gyújtógyertyát, és cseréld ki, ha az elektródák elhasználódtak.
– Karburátor: amikor a rotációs talajmarót téli tárolásra elrakjuk, a legjobb, ha elzárjuk a benzincsapot, és a motort addig hagyjuk járni, amíg a karburátorban lévő összes benzin el nem fogy.
A következőket kell rendszeresen ellenőrizni:
– A hajtószíjat ki kell cserélni, ha repedezettnek vagy kopottnak tűnik.
– Gumiabroncsok és abroncsnyomás
– Rozsdás alkatrészek- A rozsdás alkatrészeket azonnal le kell kezelni WD-40 Univerzális Spray termékkel, hogy megszabadítsd őket a rozsdától és tartósítsd őket. Ez a művelet az üzemidő alatt többször is megismételhető.
– A gépet száraz és csak enyhén szellőző helyen kell tárolni.
Felelősségi nyilatkozat
A WD-40 termékeinek bemutatott és ismertetett felhasználási módjait a felhasználók szolgáltatták a WD-40 vállalat számára. Ezeket a felhasználási lehetőségeket a WD-40 vállalat nem tesztelte és nem is képezik a WD-40 vállalat hivatalos felhasználási ajánlásait. A WD-40 vállalat termékeinek használatakor, kérjük mindig hallgasson a józan észre! Mindig kövesse a használati utasítást és mindig tartsa szem előtt a csomagoláson feltüntetett figyelmeztetéseket!
© 2025 WD-40 Company.
Minden jog fenntartva