Daniella Seres
december 5, 2022
Ahhoz, hogy megértsük, hogyan kell eltávolítani a rozsdát a kerékpárról, először is fontos leszögezni, hogy annak ellenére, hogy a kerékpárokhoz használt anyagok az elmúlt évtizedekben jelentősen fejlődtek, a klasszikus “ellenség”, a rozsda mindig ott leselkedik. A kerékpárok ugyanis életük nagy részét a szabadban töltik, és a használat során szmoggal, vízzel, sárral és szennyeződéssel érintkeznek, akár egyszerű szállításra, akár turizmusra vagy sportolásra használják őket. Ennek következtében különösen ki vannak téve a fém alkatrészek az oxidálódás veszélyének. Ezeket kezdetben különböző módon lehet védeni: vannak festett részek, mint például a váz, illetve vannak krómozott részek (pl. egyes kormányok vagy felnik), és vannak különböző módon kezelt részek.
Mint azt már mindannyian tudjuk, a rozsda agressziójának soha nincs végleges gátja, amely a megfelelő intézkedések hiányában még a legjobban védett felületeket is megtámadhatja. Ezért karbantartási tevékenységeinket több irányvonal mentén kell kialakítani: megelőzés és karbantartás, illetve a rozsdás alkatrészek javítása és helyreállítása. Ezeket az intézkedéseket tehát a kisebb vagy nagyobb sérülések helyzetéhez kell igazítani.
Fontos, hogy előrelátóan cselekedjünk, attól a naptól kezdve , amikor birtokunkba kerül új kerékpárunk. A nedves és sáros környezetben történő használat után a fő tevékenységek a mosás (lehetőleg WD-40 Bike Tisztítószerrel) és a szárítás. Ezt a lényeges műveletet mindig el kell végezned, a leginkább veszélyeztetettnek ítélt alkatrészeket pedig érdemes olyan víztaszító és kenőanyaggal kezelni, mint a WD-40 Univerzális Spay, amely megvédi a fémet a rozsdától és a korróziótól, behatol és keni az elakadt alkatrészeket, és megvéd minden felületet a nedvességtől. Eltávolítja a zsír-, kátrány- és ragasztófoltokat bármilyen nem porózus felületről. Ez még inkább érvényes, ha szezonon kívüli szünetben garázsban áll a kerékpár.
A festékkel vagy más bevonattal nem védett fémalkatrészek rozsdásodnak a legnagyobb valószínűséggel. Amikor a rozsda első jelei megjelennek, ne késlekedj, mert a rozsda gyorsan terjed, és egyre komolyabb károkat okoz. Ha a rozsda a fém különösebb károsodása nélkül van jelen, akkor célszerű a WD-40 Univerzális Spray használata a fentiek szerint. Ha a rozsda mélyebben megtámadta, célszerű csiszolópapírt használni no. 120-180-as számmal, többször megismételve, amíg a rozsdát teljesen el nem távolítod, mielőtt a WD-40 termékkel kezelnéd.
Ahhoz, hogy megértsük, hogyan lehet eltávolítani a rozsdát a kerékpár ezen részeiről, ezeket először kezelni kell, hogy eltávolítsuk a megkeményedett zsírt és a sarat. Ezt úgy kell elvégezni, hogy az alkatrészeket WD-40 Bike Zsírtalanítóval permetezzük be, amely oldószer alapú, és gyorsan hat a zsír, az olaj és a szennyeződés eltávolítására. Érintésre hat anélkül, hogy maradványokat hagyna maga után, és nem igényel öblítést. Száradás után ezeket az alkatrészeket többször átvezetett drótkefével lehet kezelni, a kezelendő alkatrészt közben vízzel nedvesítve. A rozsda teljes eltávolítása után gondos szárítás szükséges, és kezelés WD-40 Univerzális Spray alkalmazásával zárul, míg a láncra a WD-40 Bike Kenőanyag célszerű felvinni a hátsó és az első részre is. A termék behatol a lánc kötéseibe, segítve a védelmet a nedves helyzetekben, száraz helyzetekben pedig védőfilmet hoz létre, amely kevésbé vonzza a port.
Ez az a helyzet, amely a legkiterjedtebb munkát igényli. A festéket egészen a fémig el kell távolítani. Ezt vagy csiszolópapírral (120-180-as számú), vagy sarokcsiszolóval, ugyanilyen szemcseméretű csiszolókoronggal lehet elvégezni. Ha a festékeltávolítás nem csökkentette a fém szintjét, akkor az alapozót közvetlenül szórópisztollyal lehet felhordani (miután szalaggal és papírral maszkoltuk, amit nem érhet el a szórás). Az alapozót szintén nagyon finom csiszolópapírral (600-800-as számú) kell csiszolni, amíg a felület sima és összefüggő nem lesz. Ezután egy ronggyal meg kell tisztítani, és a maszkoló papírt el kell távolítani. Amikor a festék tökéletesen megszáradt, két különböző felületkezelést kell végezni: először egy réteg csiszolópasztát kell felvinni pamutszivaccsal, majd egy ronggyal eltávolítani. Ezután egy polírozót kell felvinni, és mikroszálas kendővel “lehúzni”. Az utolsó lépés a kezelt részre egy réteg átlátszó védőlakk felvitele, szintén spray formátumban, amely fényessé teszi a felületet és védelmet képez az időjárás ellen.
Felelősségi nyilatkozat
A WD-40 termékeinek bemutatott és ismertetett felhasználási módjait a felhasználók szolgáltatták a WD-40 vállalat számára. Ezeket a felhasználási lehetőségeket a WD-40 vállalat nem tesztelte és nem is képezik a WD-40 vállalat hivatalos felhasználási ajánlásait. A WD-40 vállalat termékeinek használatakor, kérjük mindig hallgasson a józan észre! Mindig kövesse a használati utasítást és mindig tartsa szem előtt a csomagoláson feltüntetett figyelmeztetéseket!
© 2025 WD-40 Company.
Minden jog fenntartva