Daniella Seres
december 18, 2023
A belső égésű motoros bozótvágó karbantartása elengedhetetlen: Ha növényzettel és zöldfelületekkel jól ellátott kerted van, nem nélkülözheted a bozótvágót, amellyel könnyedén nyírhatod a füvet, a bokrokat és a kisebb növényzetet is. A bozótvágó benzinmotorral rendelkezik, amely egy hosszú tengely végén lévő forgó fejet hajt. A fejre különböző típusú tartozékok szerelhetők: a nejlonhuzallal ellátott orsó, egy pár keresztben elhelyezett nejlonkábel, fém vágótárcsa (különböző formájú és profilú). Az előbbi lehetővé teszi a fű vágását két erős nejlondarab gyors forgatásával, amelyek kiállnak belőle; mivel ezek nem merevek, sérülés nélkül érintkezhetnek különböző akadályokkal, például járdaszegélyekkel, falakkal és növényekkel.
Az elhasználódott nejlonhuzalt fokozatosan le lehet venni a központi orsóról és újjal pótolni. Az orsók általában “tap-and-go” rendszerrel vannak felszerelve, amely lehetővé teszi a huzal kihúzását a munka megszakítása nélkül. A két keresztirányú orsóval ellátott kaszálós változat egyetlen csavarral rendelkezik, amely a helyükön rögzíti őket. A penge az él mentén alakított. Feladata a kemény gyomok, kisebb bokrok, bozótosok vágása. Az orsó és a penge védelmére egy műanyag borítás szolgál, amely megakadályozza, hogy a vágási művelet során kövek és egyéb anyagok kárt okozzanak a gépben. Mindezek az alkatrészek rendszeres karbantartást igényelnek munka előtt és után, ezért lássuk, hogy hogyan érdemes ennek nekifogni:
A vágás után alapos mosásra van szükség egy kemény sörtéjű kefével, és lehetőleg egy nagynyomású tisztító fúvókájával. Minden zsíros területet az általános mosás előtt zsírtalanítani kell egy zsírtalanítóval. A mosóvíz eltávolításához hasznos sűrített levegőt fújni.
A meghajtórendszer kritikus pontjai a vágófej ferde fogaskereke és a spirális acélkábel, amely a motortól a fejhez továbbítja a meghajtást. A vágófej általában egy csavarral van ellátva, amelyet egy lyukba csavarnak, amely hozzáférést biztosít a belső kúpos csészéhez. A csavart meg kell lazítani és ki kell venni, és a furaton keresztül speciális grafit kenőzsírt kell bejuttatni közvetlenül a felhordócsőből vagy egy pumpás kenőpisztoly segítségével. Ha ez nem áll rendelkezésre, lehetőség van a WD-40 Fehér lítiumzsír használatára, amely kiváló kenést és védelmet biztosít, valamint csökkenti a súrlódást és a kopást.
A rugalmas acélkábel, amely a tengely belsejében forog, hogy a forgómozgást a lengőkerékre továbbítsa, a motortengelyen van beakasztva. Általában elegendő egy csavart vagy gyűrűs anyát meglazítani ahhoz, hogy a tengelyt leválasszuk a házról, és eltávolítsuk a rugalmas kábelt, amelyet ugyanazokkal a termékekkel kell kenni, mint amelyeket a lengőkerék fogaskeréknél is jeleztek.
A forgó fogaskereket, amelyek kiállnak a ferde fogaskerékből, és az orsót vagy a két nejlondarabot csavarják jól meg kell mosni, majd WD-40 Multifunction-al kell megkenni. Az orsót meg kell vizsgálni: ha elhasználódott vagy az összes nejlonhuzal tönkrement, ki kell cserélni. Ha két nejlonhuzallal van felszerelve, lazítsd meg a csavart, kezeld WD-40 Multifunction-al, majd húzd meg újra, és cseréld ki a nejlonhuzalokat két újjal. A pengét meg kell vizsgálni, és szükség esetén reszelővel vagy csiszolóval ki kell korrigálni, ha deformált részeket mutat.
A rutinszerű karbantartás magában foglalja a légszűrő sűrített levegővel történő tisztítását vagy cseréjét, ha szakadtnak vagy nedvesnek tűnik. A második alkatrész, amelyet ki kell venni és meg kell vizsgálni, a gyújtógyertya, amelyet egy sárgarézkefével át kell kefélni, ellenőrizve az elektródák közötti megfelelő távolságot, és szükség esetén ki kell cserélni, ha az elektródák kopottak. A téli tárolás előtt érdemes kiüríteni az üzemanyagtartályt, és hagyni, hogy a karburátorban lévő összes üzemanyag elfogyjon, ha a motort leállásig járatni hagyjuk. Ez azért hasznos, hogy a keverékben lévő olaj ne keményedjen meg a karburátor belsejében, és ne tudja újraindítani a motort, amikor az újraindul.
A kezelőszervek készlete a csúszókapcsolóból, amely kikapcsolja a működést, a gázpedálból és a biztonsági karból áll, amelyet munka közben lenyomva kell tartani, hogy működésben maradjon. Az egészet WD-40-nel lehet kezelni. A vállpántokat és más teströgzítő rendszereket mindig tisztán kell tartani, és minden kötést vagy rögzítőelemet WD-40 Univerzális Spray-vel kell kezelni. A burkolatot rendszeresen szét kell szedni, meg kell tisztítani és újra össze kell szerelni, hogy ellenőrizni lehessen, nincs-e rajta repedés, ebben az esetben ki kell cserélni.
Felelősségi nyilatkozat
A WD-40 termékeinek bemutatott és ismertetett felhasználási módjait a felhasználók szolgáltatták a WD-40 vállalat számára. Ezeket a felhasználási lehetőségeket a WD-40 vállalat nem tesztelte és nem is képezik a WD-40 vállalat hivatalos felhasználási ajánlásait. A WD-40 vállalat termékeinek használatakor, kérjük mindig hallgasson a józan észre! Mindig kövesse a használati utasítást és mindig tartsa szem előtt a csomagoláson feltüntetett figyelmeztetéseket!
© 2025 WD-40 Company.
Minden jog fenntartva